Mit lehet tudni erről a suliról?
BPS-modell
Hogyan tanítunk?
A gyerekek tanulják azt, amit szeretnének, és azt, amire szükségük van.
Kattints a gombra a részletekért.
Kérdésed van? Gyere el a szülői fórumokra, látogassatok meg a gyerekeddel egy nyílt napot. Hívj fel minket ezen a számon: (30) 758 8338, vagy írj egy emailt.
Mivel ad többet a BPS Zöld Iskola?
Miben más a BPS Zöld Iskola?
Sulink célja, hogy a gyerekek megtartsák motivációjukat, és örömmel vessék bele magukat a világ megismerésébe egy biztonságos környezetben, ahol odafigyeléssel és szeretettel segítik őket tanulni.
Szabadabb időkeretekkel dolgozunk (nincsen csengő és 45 percenként másik tantárgy) - így a gyerekek nekik megfelelő ideig tudnak fókuszáltan figyelni.
Lelkes és ügyes tanárokkal, szakmájukat jól ismerő óraadókkal dolgozunk. A tanáraink évente többször találkoznak a többi BPS iskola tanáraival és megosztják egymással a BPS-modell alkalmazásának tapasztalatait.
Az iskola közösségi fenntartású. Ez azt jelenti, hogy a hozzánk csatlakozott családok havonta tandíjat fizetnek. Ezt 100%-ban a gyerekek oktatásásra és a suli fenntartására fordítjuk, ezért tudunk jóval többet adni, mint más intézmények.
Többet adunk, mert:
Kis létszámú csoportokkal dolgozunk
Figyelünk a gyerekek egyéni igényeire
A hagyományos számonkérés-alapú oktatással szemben projektalapú módszertant használunk, a gyerekek az eredményeiket prezentálják
Kreatív órákhoz és foglalkozásokhoz az eszközöket biztosítjuk
A szülőkkel intenzíven tartjuk a kapcsolatot, hiszünk a szülő-gyermek-tanár együttműködésében
Egyéni és kiscsoportos fejlesztéseket biztosítunk
Kiemelten kezeljük az angol nyelvoktatást és az angol nyelv használatát az oktatás során
Közös iskolai programokat szervezünk, nálunk mindig családias a légkör
Gyönyörű természeti környezetben várunk Terényben, könnyű megközelíthetőséggel az erdőkkel szegélyezett Salgótarjánban
Kinek való ez a suli?
Kíváncsiaknak
...mert a gyerekek belső motivációja teremti meg a lehetőséget, hogy kiteljesedjenek.Szerethető, családias iskolát kedvelőknek
...mert mi pici csoportokban tanítunk.Kreatív, érdeklődő gyerekeknek
...mert mi valóságos projekteken keresztül tanulunk.Angolt használni vágyóknak
...mert az angol mindennapos, ezért a feladataink során is használjuk.Együttműködő gyerekeknek
...mert már alsós korban megtanulunk együtt, csapatban dolgozni.
Mi ez a BPS modell?
Ez egy sokéves tapasztalat alapján elkészített gyerekközpontú pedagógiai modell. Az oktatás során a tantárgyak és a visszakérdezhető tények bemagolása helyett az összefüggések megértése, és a valós életben való használata a cél.
Tantárgyak helyett oktatási modulokba szervezzük a világ működésének megismerését. Az oktatási modulokat pici, funkcionális csoportokban oktatják a lelkes gyerekközpontú tanáraink.
Minden gyereknek saját mentortanára van, aki segít megtalálni azt a személyes tanulási utat, mely a meglévő képességekre építve a legjobb és leghatékonyabb tanulási élményhez vezet.
A tanévet három periódusra - trimeszterre - osztjuk, így egy tanévben kétszer is alkalom nyílik az egyéni tanulási út pontosítására.
A gyerekek saját maguk határoznak meg projekt célokat, melyeket el tudnak érni és évente három alkalommal - minden trimeszter végén - bemutatják a társaiknak.
Az iskolára olyan biztonságos közegként tekintünk, ahol a gyerekek az egyéni tempójukban, igényeiknek megfelelően haladhassanak; ahol a tanár, a gyerek és a szülők közösen alakítják az egyéni tanulási célokat; ahol szabad hibázni, hiszen a hibákból tudunk a legjobban tanulni; ahol mindenki megkapja a szükséges időt és teret arra, hogy eleget gyakoroljon a fejlődéshez.
Kattints ide egy rövid áttekintéshez a BPS modellről.
A modellről részletekbe menően olvashatsz ezen a linken:
https://model.budapestschool.org/
Miben más mint egy hagyományos iskola?
nálunk a kíváncsiság a tanulás kulcsa, hiszen a felfedezés élménye lelkesítő
pici, vegyes életkorú csoportokban tanulunk
a tanulnivalókat modulokra osztottuk, így izgalmas valódi feladatokon át fejlesztjük a képességeinket, nem pedig tantárgyakat tanulunk
minden gyereknek személyreszabott tanulási utat biztosítunk, amit a személyes mentortanárával együttműködve alakítanak ki
a tanévet három részre, trimeszterekre osztottuk, és minden trimeszterben saját projekteken is dolgoznak a gyerekek és egyéni célokat érnek el
a csoportmunka, és együttműködés folyamatos a gyerekek között - pont ahogy az életben
folyamatos megerősítést, osztályzat helyett rendszeres fejlődésfókuszú visszajelzést és részletes szöveges értékelést adunk a gyerekeknek a haladásukról
mivel a tanárok folyamatosan követik a gyerekek haladását, nem szükséges felelés, dolgozatírás
a kölcsönös tiszteleten alapuló közösségünkben nincs szükség tekintélyelvű fegyelmezésre
Miért nincsenek évfolyamok és osztályok?
A BPS-ben nem évfolyamonként, hanem azokon átívelve határozzuk meg a tanulási eredményeket.
Például a NAT magyar nyelv és irodalom tantárgyból 136 tanulási eredmény elérését írja elő a 4. évfolyam végére. Ezért a program a gyerekek számára az első évfolyamra 136/4 = 35 tanulási eredményt elérését tűzi ki. A gyerekek a tanulási eredményeiket portfólióba gyűjtik, ennek alapján a tanár és a család folyamatosan követni tudja, hogy éppen hol tart a gyerek.
A BPS-ben a tanulási eredményeket a gyerekek változó összetételű csoportokban érik el, vagyis lehet, hogy a 8 éves Lujzi és a 9 éves Bori együtt tanulnak matekot, mert ugyanolyan szinten van a tudásuk, de angolra már külön csoportba járnak, mert Lujzi két évig Bristolban élt a szüleivel, így sokkal jobban tud már angolul, mint Bori. Ezért aztán az a kérdés, hogy „hányadikos vagy?'' nem annyira releváns nálunk, mint az, hogy „mit tanulsz épp?''
Mik azok a modulok, miért nincsenek tantárgyak?
A Nemzeti Alaptanterv (NAT) fejlesztési célokat, tanulási eredményeket és kulcskompetenciákat határoz meg. A BPS-ben nem évfolyamokra és tantárgyakra bontva teljesítjük ezeket, hanem a valódi élethez kapcsolódó, gyakorlatias modulok köré szervezzük a tanulási eredményeket megszerzését.
A modulok olyan foglalkozások előre megtervezett sorozata, amely a gyerekek meghatározott képességeit, tudását fejlesztik. A modulok során megszerzett tanulási eredményeket a gyerek portfóliójába rögzítjük.
A modulokat a tanárok úgy alakítják, hogy azok a tantárgyi (a NAT által meghatározott) tanulási eredményeket és a tanulók trimeszterenként meghatározott egyéni tanulási céljait támogassák.
Mi lehet a BPS-ben modult alkotó foglalkozás? Projektek, témanapok, témahetek, tantárgycsoportok összevonva egy-egy foglalkozáson, egyéni tanulás stb. A moduláris rendszer lehetőséget arra, hogy a csoport igényeire szabottan lehessen tanulni.
Egy modul egyszerre több tantárgy tartalmát és lefedheti. Pl. A koronavírus terjedése című foglalkozás egyszerre foglalhat magában matematikai, természettudományi, társadalomtudományi alapismereteket is.
Mi az a portfólió, miért nincsenek jegyek?
A BPS-ben a visszajelzés összetettebb, mint a klasszikus 1-5-ig terjedő érdemjegy-gyűjtés. A gyerekek a NAT által előirányzott tanulási eredményeket projekteken, modulokon keresztül érik el, ezeket a portfóliójukba gyűjtik, majd egy meghatározott keretrendszernek megfelelően ezek átválthatók tantárgyi érdemjegyekre a szülő kérésére, ha például középiskolai felvételihez ez szükséges.
Miért követjük ezt a rendszert? Mert az érdemjegyek kizárólag a tantárgyakból megszerzett tudásszintet tükrözik. Amit a BPS-ben fontosnak tartunk az viszont ennél több.
Az egyedi visszajelző-rendszerünk képes folyamatosan követni, hogy:
1. hol tart most a gyerek, mit tud most;
2. hova akar vagy kell eljutni, azaz mi a célja;
3. mi kell ahhoz, hogy elérje a célját.
Ez segít abban, hogy hatékonyabban, célirányosabban legyenek képesek a gyerekek tanulni, fejleszti az önreflektivitást, és megtanulják azt, hogy hibázni oké, hiszen a hibáinkból tanulunk mind.
Ez vajon egy rendes iskola, kapunk bizonyítványt is?
Igen, ez egy rendes iskola.
A Budapest School Modell transzparenssé teszi az iskolában működő kétszíntű struktúrát: a gyerekközpontú, személyre szabott, saját tervezésen alapuló mindennapi tanulási élményt leképezzük a a NAT és a kerettantervek tantárgyi struktúrájára.
Ez biztosítja, hogy a NAT szerinti készségeket a gyerekek elsajátítják, és a részletes szöveges értékelőlap a szülő kérésére bármikor átváltható a hagyományos oktatási rendszerben elfogadott bizonyítvánnyá.
Az osztályzatok biztosítani képesek az átjárhatóságot és a továbbtanuláshoz szükséges feltételeket.
A 2018-ban indult Budapest School Általános Iskola és Gimnázium 2020 szeptembere óta az állam által elismert iskolaként működik, így igen, jogunkban áll a hozzánk beíratott gyerekek számára bizonyítványt kiállítani.
Milyen speciális programok vannak?
Minden gyerek egyedi tanulási útját kiegészítik a:
Művészeti programok (zene, rajz)
Kézműves és barkács programok (agyagozás, fa megmunkálás)
Természettel kapcsolatos programok (ültetés, kert gondozása)
Angol (a nyelv használata a mindennapokban is)
Színjátszó programok
Kirándulások, melyek során érdekes természeti jelenségeket ismerünk meg
Tematikus projekthetek, itt például egy kutató segítségével az agy működésével ismerkedtük meg:
Mennyibe kerül a tandíj?
Az lenne legjobb, hogy minden gyerek ingyen kapja meg egy szerethető, befogadó környezetben kapja meg az életét megalapozó tudást.
A valóság az, hogy ez csak úgy érhető el, ha a szívüket is beleadó tanáraink biztonságban megkapják az őket megillető tiszteletdíjat, kifizetjük a helyszín bérletét és a rezsit, és minden mást is.
Mi sokkal többet szeretnénk adni, mint egy hagyományos iskola. Ezért a sulit működtető családoknak havonta tandíjat kell fizetni.
A magániskolák tipikusan 150-400 ezer forint közötti tandíjjal működnek Magyarországon, ami egy komolyabb összeg. Mi azon dolgozunk, hogy a sulink elérhető árban maradjon, mégis sokkal többet tudjuk adni mint egy állami fenntartású iskola.
Ezért a tandíj havonta csak 120 ezer forint, mely tartalmazza az iskola, a tanítás, a taneszközök és az étkezés költségeit is, valamint az iskola által szervezett nyári táborok díját is.
Amennyiben sehogyan sem tudod vállalni ezt a költséget, van néhány ösztöndíjas, a költségek egy részét támogatott helyünk is. Ezzel kapcsolatban kérek érdeklődj az elérhetőségeinken.
Korán kell felkelni?
Több kutatás bizonyítja, hogy teljesen felesleges 7:50-kor kezdeni az első órát.
A gyerekek agya akkor még nem fog, igazából a tinédzsereknek legalább reggel 8-ig kellene aludnia. (Sajnos a "menj korábban aludni" az nem megoldás - mert nem így működik az agyunk cirkadián ritmusa.)
Ezért az iskolai programjainkat nem kezdjük 9 óra előtt. (Természetesen biztosítunk felügyeletet a korábban érkezőknek is - de a suli miatt nem kell minden reggel rohanni. Minden nap egy nyugis reggelizéssel, és a napi célok átbeszélésvel kezdjük a napot.)
Más országokban már alap a 9 órás iskolakezdés. A gyerekek alvásciklusáról ebben az angol nyelvű videóban találsz összefoglalót.
Segítést igénylő gyerekek is jelentkezhetnek?
A suliba diszlexiás, diszgráfiás, sajátos nevelési igényű tanulókat, illetve bizonyos spektrumzavaros gyerekek felvételére is van lehetőségünk.
Azonban ezt csak azután tudjuk jó szívvel vállalni, és biztosítani egy fejlesztő, beilleszkedést segítő folyamatot, ha van megfelelő fejlesztőpedagógusunk. Kérlek, érdeklődj nálunk, és megbeszéljük, hogy hogyan tudunk segíteni.
Facebook oldalunk
Nézz be hozzánk, hogy megismerd érdekes projektjeinket, és betekints a terényi iskola mindennapjaink világába.
A salgótarjáni külső tanulási ponton a terényi iskolával azonos elvek alapján, közös tanári csapattal indulunk 2024. szeptemberétől a völgyváros központban.
BPS Zöld Iskola
Erdei mikroiskolánk, a BPS Zöld Iskola 2023. szeptemberétől már akkreditáltan működik Terényben, Nógrád megyében. Alsós és felsős gyerekek jelentkezését várjuk Terénybe, és első és második osztályosok jelentkezését a salgótarjáni tanulási pontra.
BPS weboldal
A 2015-ben indult Budapest School modern, személyre szabott, közösségi tanulási élményt kínál az általános és középiskolás korú gyerekeknek. Kezdetben még csak tanulócsoportokat indítottunk, de már több éve mikroiskolák hálózataként működünk.
Jelenleg 15 helyszínen 738 gyerek jár országszerte az államilag elismert mikroiskoláinkba.